fredag 20 november 2009

Fredagsmyyyyyyyyssss!


Äntligen blev det fredag och dax för fredagsmys! Jag hade sett fram emot att se en film vi fått låna av bästisfamiljen som de hyrt och inte ska lämna tillbaka förrän imorgon. Det var en familjefilm och jag hade laddat upp med godis. Vad händer? Jo, bägge barnen är borta! De sover över hos kompisar...... J kom inte ens hem efter skolan utan åkte iväg till kompis och ringde hem och bad om kudde och tandborste :) E var i allafall hemma med kompis så de åt middag med oss men sedan drog de iväg och skulle ha bastukväll!! Oj vad jag är avis - vill också basta! Så vad har jag då ägnat kvällen till? Jo, jag har städat!! Oj, vad kul! Precis vad man väljer att göra när man är barnfri en fredagskväll..... men nu är det gjort! Vi ska ha gäster imorgonkväll och tänker tillbringa dagen på stan så det känns skönt. Har börjat med morgondagens middag - en tjälaknöl ligger i ugnen. Det blir potatisgratäng och lite kalla såser till - smidigt när man inte vill stå vid spisen timmar innan gästerna kommer :)
Jag hamnade även blad scrapgrejorna ikväll. Var lite sugen på att göra en LO men det blev ett julkort till istället. Har ju en del kvar att göra så det är väl bäst man gör de innan man tar itu med något annat projekt ;)
Ska bli skönt med sovmorgon imorrn! Kliva upp och bara mysa med tidning, kaffe och ring så spelar vi! Det blir toppen!

Inga kommentarer: