fredag 13 november 2009

Vaken natt =(


Så känns den här dagen! Jag kunde inte somna inatt pga knarrandet i mina och lilla-J:s luftrör. När jag väl började slockna studsade lilla-J upp från madrassen hon ligger på bredvid min säng. Hon var alldeles stirrig och ryckig och skulle upp och dricka. Hon var brännhet som en kamin! Stackarn hade över 40 grader i feber! Jag gav henne dubbeldos alvedon och tog om tempen efter en timme och då hade sjunkit till 39,5..... Hon var vaken flera timmar och sprang upp och ned och hit och dit. Vi kom inte till ro förrän kl var runt 06. Konstigt nog så märkte inte han jag delar sovrum med någonting av nattens händelser! Visst är det konstigt?! Nä han vaknar inte förrän jag nöp honom i benet när hans väckare ringde 06,30! Va!? Har ni varit vaken inatt?? Jag har inte hört nåt!! Nu är det väl ok att det är jag som är vaken nattetid då det är jag som är hemma med lilla-J och han jobbar men nog blir man lite fundersam att han inte märker något? Jag hoppas han får vaccinera sig mot influensan snart eftersom han tillhör en riskgrupp! Vilken riksgrupp tillhör han förstår jag att ni funderar, men räcker det inte att han är man??! Det verkar ju vara en riskgrupp för sig (fniss)......
För tillfället har iallafall J:s temp gått ned till nästan det normala, hoppas det var en sista utbrännande febertopp hon hade inatt! Nej nu är det lunchdax så det kanske är på tiden att man tar sig ur morgonrocken!
Skönt att det är fredag och hoppas alla får en bra helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig vecka Ni verkar ha haft, hoppas nu att helgen gör er bättre.Tror du att det är(svinis) eller en vanlig förkylning? Jag tycker alla som är förkylda får feber o elände en hel vecka.Krya på er iallafall från ett friskt!!!ex